Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.doxashop.cz, provozovaném společností DOXA team s.r.o., Staňkova 226/31, 700 30, Ostrava - Výškovice, Česká republika (dále také jako „prodávající“). Obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího (dodavatele) a kupujícího. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Právní vztahy vzniklé při nákupu zboží v internetovém obchodě www.doxashop.cz, upravené těmito obchodními podmínkami, spadají do režimu zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník a v případě, že je kupující spotřebitel, rovněž do režimu zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. 

Úplné informace o prodávajícím naleznete v sekci Kontakty.

I. Vymezení některých pojmů

Spotřebitelem je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Je to fyzická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

Kupující, který není spotřebitelem, je podnikatel. Podnikatel nakupuje výrobky či užívá služby v souvislosti se svým podnikáním, tyto výrobky a služby užívá při svém podnikání či nakupuje výrobky a služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami. Je to osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní podnikatelskou činností, je zapsaná v obchodním rejstříku či má k podnikání živnostenské nebo jiné oprávnění. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, které se ho týkají. Kupující, který uvede při uzavírání kupní smlouvy svou firmu či – pokud firmu nemá – své jméno a případné dodatky a identifikační číslo (IČ), je považován za podnikatele. V takovém případě se na něj nevztahují některá opatření pro ochranu spotřebitele (např. vyřešení reklamace ve lhůtě 30 dnů, právo na vrácení zboží při uzavření kupní smlouvy „na dálku” do 14 dnů bez udání důvodu, právo na výměnu v 6 měsíční lhůtě apod.). Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, má nárok pouze na 1letou záruční dobu na nákup zboží na www.doxashop.cz (pro zboží zakoupené po 1. 5. 2017 poskytujeme záruku 24 měsíců i pro podnikatele/firmy). Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem.

Kupní smlouva je vzájemným závazkem prodávajícího dodat kupujícímu objednané zboží kupujícího za toto dodané zboží zaplatit sjednanou cenu. Umístěním nabídky prodeje zboží na internetových stránkách vyjadřuje prodávající svoji vůli uzavřít kupní smlouvu na zboží, popř. služby za uvedených podmínek. Odesláním objednávky nabízeného zboží potvrzuje kupující přijetí nabídky prodávajícího.   

Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazné objednávky kupujícího prodávajícímu. Od tohoto momentu mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy.

Vzhledem k poptávce mobilních telefonů (dále také „MT“) i s přihlédnutím na legislativní ohledy nabízíme jak českou distribuci, tak i distribuci EU. Pro tento důvod nabízíme sortiment MT - původ CZ nebo EU, proto doporučujeme při uzavírání objednávky napsat do poznámek, který z výše zmíněných původů spotřebitel preferuje (pro původ přístroje se tyto mohou lišit jak cenou, tak i některými uživatelskými vlastnostmi, možnosti uživatelského upgrade a podobně*). Nestane-li se tak, bude zákazníkovi prodán MT, odpovídající ceně poptávanému zboží. 

*V případě původu MT z EU může dojit ve výjimečných případech během aktualizace FW-SW k nekorektnímu zobrazení české znakové sady. Pro tento důvod, prodejce nedoporučuje využívat uživatelský UpGr SW-FW.  Dojde-li nicméně ze strany uživatele k tomuto stavu, prodejce je ochoten v zákonné záruční době takto poškozený přístroj přijmout k eventuální bezplatné nápravě.

II. Informace o uzavřené smlouvě

Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Nebrání-li tomu okolnosti na straně prodávajícího či kupujícího, lze smlouvu uzavřít i v jiném pro strany srozumitelném jazyce. Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích, vedoucích uzavření smlouvy, jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně popsán. Kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. S účinností od 1. 2. 2016 bude spol. DOXA team s.r.o. kladně reagovat na žádosti o úpravu či změnu fakturačních či dodacích údajů (např. z důvodu překlepu) do 5 pracovních dní od uzavření kupní smlouvy.

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky jsou v běžné výši, závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které objednatel používá.

V případě poskytnutí nepřesných informací týkajících se nabízeného zboží, nebo v případě dodání jiného druhu zboží, než si kupující objednal, je kupující povinen takovou skutečnost neprodleně oznámit prodávajícímu, aby mohlo dojít ze strany prodávajícího k nápravě v co nejkratším možném termínu.

III. Ceny zboží, jeho dodání, převzetí a způsob platby

Na internetových stránkách našeho obchodu jsou uváděny celkové konečné ceny pro spotřebitele (včetně DPH, PHE, popř. dalších daní a poplatků). K uváděné ceně se přičítají pouze náklady na dopravu zboží uvedené v tomto bodě. Spotřebitel má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.

Zboží dodáváme prostřednictvím České pošty, přepravní služby a nebo službou Uloženka.

Vaše objednávka se stává závaznou po jejím oboustranném potvrzení e-mailem, písemně poštou nebo telefonicky! 

Prodávající nabízí pouze výrobky v originálních provedeních od výrobce. Kupující není oprávněn dodatky nebo odchylkami požadovat po prodávajícím dodání výrobku v jiné, než výrobcem dodávané specifikaci. 

Potvrzení objednávky je automaticky generováno, proto v případě, že se cena uvedená na objednávce liší od ceny aktuální, budete telefonicky kontaktováni naším pracovníkem. Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že prodávající je před dodáním zboží oprávněn změnit výši kupní ceny jednostranným úkonem. Novou výši kupní ceny se prodávající zavazuje oznámit, a to i telefonicky, kupujícímu před vlastním dodáním zboží. Kupující má právo toto zvýšení kupní ceny odmítnout a odstoupit od kupní smlouvy, a to i telefonicky. Pokud kupující se zvýšením kupní ceny souhlasí, je povinen zaplatit prodávajícímu tuto novou kupní cenu. Jestliže kupující odmítne zvýšení kupní ceny, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, a to i telefonicky.

Po odeslání objednávky Vám obratem na emailovou adresu uvedenou při objednání pošleme potvrzení objednávky. Pokud Vám tento email nepřijde, mohlo dojít k chybému zadání emailové adresy či jinému problému - kontaktujte nás na info@doxashop.cz. Další email Vám od nás přijde v momentu kdy Vaši objednávku zabalíme a připravíme přepravci - komunikaci nadále bude udržovat Vámi zvolený přepravce a to formou emailu, popř. sms zprávou.

Dodací doba: 

Zboží, které je skladem, expedujeme zpravidla do 1 pracovních dnů od přijetí objednávky. Zboží, které není skladem, dodáváme zpravidla do 3 pracovních dnů od přijetí objednávky. Pokud by ve výjimečných případech nebylo možné tento termín dodržet, budeme Vás kontaktovat za účelem dohody o dalším postupu. K ceně zboží je v závislosti na způsobu doručení účtována tato částka za dopravu a balné:

Doručení ČR:

  • Česká pošta - Balík do ruky - 79,- Kč.
  • Česká pošta - Balík na poštu - 69,- Kč.
  • Uloženka.cz - 59,- Kč.
  • Kurýr po Ostravě - 99,- Kč.

 

Cenu za zboží lze uhradit následujícími způsoby:

  • Hotově (osobní odběr na naší provozovně, kurýr po Ostravě) - 0,- Kč.
  • Dobírka - 39,- Kč.
  • Platba předem na účet společnosti - 0,- Kč.
  • Prostřednictvím splátkového prodeje, Cofidis - iPlatba.cz - 0,- Kč.

 

Prodávající splnil svou povinnost odevzdat kupujícímu objednané zboží okamžikem předání věci dopravci. Tímto okamžikem také přechází na kupujícího nebezpečí škody. Kupující je tedy povinen co nejdříve po převzetí zboží (nejlépe ihned po dodání dopravcem) zkontrolovat, není-li viditelně poškozeno či zda nevykazuje jinou vadu. Pokud je zásilka poškozena, nepřevezme ji a neprodleně kontaktuje prodejce. Bude-li zásilka poškozena a kupující poškození zjistí až po jejím otevření - rozbalení, musí neprodleně tuto skutečnost ohlásit prodejci emailem a dále tuto skutečnost ihned řádně reklamovat u příslušného dopravce.

Česká pošta: oznamte osobně v den doručení na jakékoliv pobočce pošty.

Uloženka.cz: oznamte osobně v den vyzvednutí na příslušném výdejním místě.

Prodávající je dle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, kupující je povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat úhradu škody, tedy vzniklých nákladů spojených s uskladněním, případně vrácením zásilky zpět prodávajícímu, a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

IV. Odstoupení od kupní smlouvy ve 14 denní lhůtě

Pokud je kupující spotřebitel, má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží, a to i bez udání důvodu na zvláštním formuláři, který je přílohou v sekci Reklamace. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Prodávající je poté povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něj na základě smlouvy přijal a to stejným způsobem. Jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil. Prodávající však není povinen vracet všechny peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu již odeslal. Náklady na navrácení zboží jsou na straně kupujícího.

Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží.

Doporučujeme, vracené zboží dobře zabalit, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy! Prosíme, uvádět zboží pokud možno do původního stavu, předejde se tím k možnému snížení vrácení plné výše kupní ceny o náklady vynaložené na uvedení zboží do původního stavu.

V případě, že kupující není spotřebitel, tedy zboží bylo zakoupeno v rámci obchodní či podnikatelské činnosti (o čemž rozhoduje uvedení IČ a firmy či jména a dodatku na nákupním dokladu), má právo na odstoupení od smlouvy pouze v případě, že je vadné plnění ze strany prodávajícího podstatným porušením kupní smlouvy. Za podstatné porušení kupní smlouvy je považována situace, kdy zboží není schopno vůbec plnit svou funkci, tzn. nové zboží je neopravitelné či je dodáno zboží, které zcela zjevně neodpovídá objednávce.

Pro dodržení lhůty k odstoupení od smlouvy je rozhodující, kdy je doručeno odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Doručením se rozumí i informace, že chce spotřebitel od smlouvy odstoupit, případně samotné doručení odstoupení se zbožím. Po obdržení odstoupení začíná běžet lhůta 14 dnů k navrácení zboží prodávajícímu, ve které je kupující povinen vrátit prodávajícímu dodané zboží. Do okamžiku vrácení zboží nemá prodávající povinnost vrátit kupujícímu poskytnuté plnění ze smlouvy, od níž bylo odstoupeno.

Lhůta pro odstoupení od smlouvy trvá 14 kalendářních dnů, nikoliv pracovních, a začíná běžet následující kalendářní den po převzetí zboží spotřebitelem (např. převezme-li si zákazník zboží v pátek, doba pro vrácení zboží se počítá od soboty včetně). Končí-li lhůta pro odstoupení v den pracovního klidu (víkend, svátek), prodlužuje se lhůta na nejbližší pracovní den.

Rozbalením ani použitím zboží nezaniká právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu. Výjimku tvoří např. audio a video nosiče.

Zboží nemusí být vráceno v originálním obalu, avšak prodávající má právo na úhradu nákladů spojených s novým zabalením zboží. Je možné vrátit i zboží použité, avšak prodávající má opět právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží do původního stavu. Tyto náklady mohou teoreticky dosáhnout i plné ceny zboží. Zákazník obdrží zpět své peníze nejpozději do 14 kalendářních dnů od odstoupení od kupní smlouvy.

V. Ochrana osobních údajů

Osobní údaje zákazníků jsou shromažďovány a zpracovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění. Osobní údaje zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití. Data jsou uchovávána a nejsou sdílena s aplikacemi třetích osob. Objednávkou kupující souhlasí (až do odvolání tohoto souhlasu) s tím, že jeho osobní údaje, tedy jméno, příjmení, telefonní číslo, email a adresa a také fakturační údaje, poskytnuté prodejci budou použity pro účely vyřízení objednávky a nebudou poskytnuty třetím stranám (vyjma externích dopravců, kterým budou poskytnuty za účelem doručení objednaného zboží zákazníkovi). Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům. Zároveň má právo svůj souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli odvolat.

VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

 Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.

Případné spory mezi DOXAshop a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené  ODR platformy. Více informací o mimosoudním řešení sporů naleznete zde. Než-li bude přistoupeno k mimosoudnímu řešení sporu, pak DOXAshop doporučuje Kupujícímu nejdříve využít kontakt na DOXAshop pro vyřešení nastalé situace.

Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.

Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti dne 22. 7. 2014.